بنز، ولوو و کامیون ؛ سلطان جاده کدام است؟
نوشته شده توسط : azizi

از بين برند هاي مشهور مرسدس بنز، اسکانيا، ولوو، داف، مان (ام اي ان)، رنو، اويکو و سايرين،  نام سه برند ولوو، اسکانيا و مرسدس بنز به طور مشخص در بازار کشنده‌هاي ايران به‌عنوان برندهاي مورد علاقه و پرمتقاضي شناخته ميشوند. برندهاي مرسدس بنز، ولوو و اسکانيا با قدرت و توان پيشرانه‌هاي قوي‌ترشان به‌عنوان برندهاياز بين برند هاي مشهور مرسدس بنز، اسکانيا، ولوو، داف، مان (ام اي ان)، رنو، اويکو و سايرين،  نام سه برند ولوو، اسکانيا و مرسدس بنز به طور مشخص در بازار کشنده‌هاي ايران به‌عنوان برندهاي مورد علاقه و پرمتقاضي شناخته ميشوند. برندهاي مرسدس بنز، ولوو و اسکانيا با قدرت و توان پيشرانه‌هاي قوي‌ترشان به‌عنوان برندهاي برتر و قدرتمند در اين بازار شناخته مي‌شوند.دو برند ولوو و اسکانيا تلاش زيادي براي بهبود قابليت‌هاي خود انجام داده‌اند و موتورهاي با توان و قدرت بيشتري ارائه مي‌دهند.

مقايسه ولوو بنز اسکانيا

با اين وجود نسبت به موتورهاي مرسدس بنز مصرف سوخت بالاتري دارند. در مقابل، مرسدس بنز با بهره‌گيري از موتورهاي با توان متوسط اما کارآمد و کم‌مصرف، به‌عنوان يک گزينه اقتصادي و عملکردي شناخته شده است.به طور کلي، برندهاي ولوو، اسکانيا و مرسدس بنز به‌عنوان توليدکنندگان اروپايي موفق در مدل‌هاي 4 محوره سنگين بار عملکرد برجسته‌اي داشته‌اند و در بين بازار جهاني از محبوبيت بالايي برخوردار هستند. در ادامه قصد داريم تا به بررسي و مقايسه بين کاميون هاي بنز، ولوو و اسکانيا بپردازيم.

ولوو

برند ولوو يکي از برندهاي مشهور در زمينه ي توليد کاميون است که در منطقه آمريکاي شمالي با چندين نام تجاري معتبر در زمينه  ساخت خودروهاي سنگين فعاليت دارد. اين برند به واسطه برندهايي مثل Western Star، Thomas Built، Freightliner و غيره، که تحت مالکيت کمپاني دايملر به بازار عرضه مي‌شوند، نقش مهمي در بازار خودروهاي سنگين آمريکاي شمالي دارد. ولوو به عنوان صاحب برند Mack نيز در اين منطقه شناخته مي‌شود، که نشان‌دهنده تاثيرگذاري و حضور گسترده اين برند در صنعت خودروسازي سنگين آمريکاي شمالي است.

مدل ولوو FH يا به اختصار “اِف اچ”، يکي ازمشهور ترين کاميون‌هاي کشنده ولوو است. مدل ولوو FH از زماني که در سال 1993 وارد خط توليد ولوو شد به صورت پيوسته در بازار حاضر بوده و از آن زمان تا به امروز جايگاه ويژه‌اي در دنياي کاميون‌ها به خود اختصاص داده است. مدل FH با ويژگي‌ها و خصوصيات فوق‌العاده‌اي که دارد، برجسته‌ترين ويژگي‌اش را در قدرت پيشرانه و اجراي عالي به نمايش مي‌گذارد.از زمان عرضه، مدل FH ولوو چندين بار به‌عنوان قوي‌ترين و پرفروش‌ترين کاميون سال در بازارهاي مختلف جهان شناخته شده است.

کيفيت ساخت عالي، تکنولوژي‌هاي پيشرفته، تجهيزات مدرن در کابينه و قدرت پيشرانه، مدل FH ولوو را به يک کاميون برجسته در سطح جهاني تبديل کرده است. اين مدل در بسياري از کشورها و مناطق در سراسر دنيا عرضه ميشود. مدل FH به عنوان نمادي از اعتبار و توانايي اين برند در دسته‌ي کاميون‌هاي کشنده شناخته مي‌شود. کاميون FH به‌عنوان يکي از پيشوايان در اين صنعت به جايگاه ويژه‌اي دست يافته و توانسته با ترکيب طراحي، عملکرد و امکانات، طرفداران زيادي را جذب کند.

مدل FH از خانواده ولوو يکي از مشهور ترين مدل هاي برند ولوو است که، به دو نسخه FH13 و FH16 تقسيم مي‌شود. مدل FH13 با موتور D13 با حجم 13 ليتر عرضه مي‌شود و توان‌هاي مختلفي مانند 420، 460، 500 و 540 اسب بخار را دارد. از طرف ديگر، مدل FH16 با موتور 16 ليتري به قدرت‌هاي 550، 650 و حتي 750 اسب بخار و 3550 نيوتن متر گشتاور دست مي‌يابد، که به خصوص براي حمل بارهاي سنگين به کار مي‌رود. اين مدل به‌ويژه نسخه 750 اسب بخاري، به خاطر صداي قوي موتور، تسريع قوي و عملکرد مطلوب حتي در شرايط حمل بارهاي سنگين، تجربه قدرت و راحتي بي‌نظيري را براي راننده ايجاد مي‌کند.

يکي از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد مدل FH از ولوو، استفاده از سيستم تعليق مجزا در چرخ‌هاي جلو است. اين ويژگي امکان حرکت مستقل و عمودي چرخ‌ها را به اين صورت که هر چرخ به صورت مستقل از ديگر چرخ‌ها حرکت کرده به اين کاميون ميدهد. اين خصوصيت باعث جلوگيري از لرزش‌هاي ناشي از نامتوازني بار و بهبود استحکام رانندگي در هنگام رانندگي ميشود.

و در نهايت، به منظور بهبود عملکرد و شتاب، ولوو از جعبه‌دنده پيشرفته i-Shift با دو کلاچه هوشمند و فناوري ريتاردر (ريتاردرکتر) استفاده مي‌کند. اين ترکيب تکنولوژي‌ها به ولوو FH اين امکان را مي‌دهد تا با رانندگي دقيقتر و کم‌مصرف‌تر، با ساير رقبا مطابقت داشته باشد و تجربه‌اي بهتر را براي راننده‌ها فراهم کند. برند ولوو با ارائه مدل‌هاي متنوع و تکنولوژي‌هاي پيشرفته، جايگاه خود را در بازار خودروهاي سنگين تثبيت کرده و با تأکيد بر کيفيت، عملکرد و راحتي، انتخابي مهم براي رانندگان و مشتريان در سراسر جهان به‌ويژه در آمريکاي شمالي محسوب مي‌شود.

براي خريد لوازم ولوو کافيست که با مراجعه به لينک مربوطه ، انواع لوازم يدکي ولوو و تجهيزات مورد نياز کاميون خود را به صورت آنلاين از سايت نمايندگي دات کام سفارش دهيد.

اسکانيا

در سال‌هاي اخير، اسکانيا به عنوان يک شرکت تابعه از گروه فولکس‌واگن فعاليت مي‌کند. اين ادغام باعث ارتقاء فناوري‌ها و توانمندي‌هاي اسکانيا شده و اين شرکت را به عنوان يکي از پيشروهاي صنعت خودرو به شمار مي‌آورد. اسکانيا با تاريخچه‌اي طولاني و جذاب در صنعت خودروسازي، به عنوان يکي از نام‌هاي معتبر در حوزه توليد کاميون شناخته ميشود.

.مدل‌هاي سري R اسکانيا با تنوع شاسي‌هاي 2 محور، 3 محور و 4 محور، گامي مهم در تنوع و تجهيزات مختلف اين خودروها برداشته اند. برجسته‌ترين ويژگي اين مدل‌ها، استفاده از پيشرانه‌هاي هشت سيلندر خورجيني در برخي از نسخه‌ها مانند R520، R580 و R730 مي‌باشد. اين انتخاب با توجه به کاهش هزينه‌هاي ساخت و نگهداري، تعميرات آسان‌تر و بهره‌وري بهتر، نشان‌دهنده دقت و برنامه‌ريزي دقيق اسکانيا در انتخاب تکنولوژي مناسب براي خودروهايش است.

در زمينه تعيين استانداردهاي زيست محيطي نيز، اسکانيا با عرضه مدل‌هاي سري R در پنج استاندارد مختلف از يورو 3 تا يورو 6، به خوبي به تطابق با مقررات و معيارهاي زيست محيطي پاسخ داده است. پيشرانه‌هاي شش سيلندر خطي يورو 6 با حجم 13 ليتر در مدل‌هاي مختلف از R370 تا R490 قرار دارند و پيشرانه‌ هشت سيلندر خورجيني يورو 6 نيز در نسخه‌هاي استريم لاين مانند R520، R580 و R730 با جعبه دنده اختصاصي به نام اپتي کروز به کار مي‌رود.

مدل R520 اسکانيا با پيشرانه توربو ديزل V8 و توان 520 اسب بخار و گشتاور 2700 نيوتن متر، از مدل‌هاي محبوبي است که وارد بازار ايران شده و توانسته جا به جايي موفقيت‌آميز در اين بازار داشته باشد.در مجموع، اسکانيا با تاريخچه‌ي غني، تکنولوژي‌هاي پيشرفته، تنوع مدل‌ها و تعهد به استانداردهاي زيست محيطي، به‌عنوان يک برند مهم در صنعت خودروسازي سنگين تجربه و قدرت خود را اثبات کرده و جايگاهي محترم در بازار جهاني پيدا کرده است.

براي خريد لوازم اسکانيا به لينک مربوطه مراجعه کرده و انواع لوازم يدکي اسکانيا از سايت نمايندگي دات کام به صورت آنلاين از سراسر ايران سفارش دهيد.

مرسدس بنز

مرسدس بنز، به عنوان يکي از برندهاي معتبر و لوکس در صنعت خودروسازي، در ابتدا تمرکزش را بر روي توليد خودروهاي لوکس و سواري داشت. اما در سال 1958، تصميم گرفت تا به توليد خودروهاي سنگين نيز بپردازد و وارد اين حوزه شود. اين تصميم جسورانه اين برند را به در توليد کاميون‌ها و خودروهاي سنگين اثبات کرد و با موفقيت‌هاي چشمگيري همراه شد.

با آغاز توليد خودروهاي سنگين، مرسدس بنز به سرعت در اين حوزه رشد کرد و با عملکرد برجسته‌اي خود را به عنوان يکي از شرکت‌هاي موفق در توليد کاميون‌ها ثابت کرد. ورود به بازار کاميون‌ها و خودروهاي سنگين باعث توسعه اي کامل‌تر برند شد و از اين پس مرسدس بنز به عنوان يک توليدکننده چندمنظوره شناخته مي‌شد، که علاوه بر خودروهاي لوکس، خودروهاي سنگين نيز توليد مي‌کرد.

همچنين، شرکت خاور از سال 1958 با آغاز توليد کاميون‌هاي مرسدس بنز در ايران، به تدريج به يکي از پيشروهاي صنعت کاميون‌سازي در ايران تبديل شد. توليد کاميون‌هاي مرسدس بنز توسط خاور با استفاده از تکنولوژي‌هاي پيشرفته و با کيفيت، به عنوان يک گزينه محبوب در بازار ايراني جا باز کرده بود. در سال 1994، شرکت خاور با شرکت ايران خودرو ادغام شد و شرکت ايران خودرو ديزل تأسيس شد که تا به امروز در زمينه توليد کاميون‌ها و خودروهاي سنگين فعاليت مي‌کند.

مرسدس بنز آکتروس، به عنوان يکي از نمايندگان برجسته و محبوب در دسته‌ي کشنده‌ها، با ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد خود توانسته در بازار خودروهاي سنگين جايگاه ممتازي را به دست آورد. اين مدل که در سال 1996 به بازار عرضه شد، به تدريج مدل‌هاي قديمي‌تر مرسدس بنز را جايگزين کرد و با طراحي مدرن و خطوط شکل‌دهي شده با دقت، نمايشي از جلوه و اعتبار برند مرسدس بنز ارائه کرد.

يکي از نکات جذاب در طراحي آکتروس، تاکيد بر راحتي و کارايي راننده است. کابين‌هاي متعددي با امکانات گوناگون براي انتخاب در اين مدل فراهم شده است. سقف بلند، تخت خواب، سيستم‌هاي راهنمايي و ارتباطي، صندلي‌هاي مرتبط با راحتي، ترمز تپه، تعليق هوايي، سيستم تهويه و سيستم صوتي و تصويري تا حد بي‌نظيري از راحتي و تجربه رانندگي لذت‌بخش برخوردار مي‌سازند.

 

استفاده از سيستم‌هاي کنترل پيشرفته مانند سامانه کنترل NOx و سامانه تزريق مستقيم سوخت (يونيت انژکتور) در موتورهاي مدل آکتروس به عملکرد بهينه موتور کمک مي‌کنند. اين تکنولوژي‌ها نه تنها به بهبود رانندگي و کارايي موتور کمک مي‌کنند، بلکه در حفظ محيط زيست و کاهش آلايندگي نيز موثر است.علاوه بر اين، طراحي بدنه‌ي مقاوم و استحکام بالاي آکتروس، به منظور تضمين پايداري و ايمني در طول رانندگي، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. اين طراحي مقاوم در برابر فشارها و شرايط مختلف جاده، به راننده اطمينان مي‌دهد که در هر شرايطي مي‌تواند به صورت ايمن حرکت کند.

در زمينه پيشرانه نيز، مرسدس بنز آکتروس هيچگونه کم و کاستي ندارد. با موتورهاي ديزلي متنوع و با توان‌هاي مختلف، اين مدل انتخابي گسترده از قدرت‌هاي 360 اسب‌بخار تا 630 اسب‌بخار را به ارمغان مي‌آورد. همچنين، استفاده از تکنولوژي‌هاي پيشرفته به عنوان يک ويژگي برجسته‌ي آکتروس، باعث بهبود راندمان سوخت و کاهش آلايندگي شده است.مرسدس بنز آکتروس به عنوان يک انتخاب پرافتخار در دسته‌ي کشنده‌ها با طراحي جذاب، تکنولوژي‌هاي پيشرفته، امکانات راحتي فراوان و قدرت‌هاي متنوع خود، به يکي از گزينه‌هاي محبوب و مورد توجه در صنعت کشنده‌ها تبديل شده است.

جهت خريد لوازم بنز از نمايندگي کافيست که وارد لينک مربوطه شده و با ثبت سفارش از طريق تماس با شماره نمايندگي دات کام انواع لوازم يدکي بنز را از سراسر ايران با بهترين قيمت به صورت آنلاين سفارش دهيد.

جمع بندي

انتخاب برندهاي ولوو، اسکانيا و آکتروس به نيازها، ترجيحات و شرايط شما بستگي دارد. هر يک از اين برندها و مدل‌ها ويژگي‌ها و مزاياي منحصر به فردي دارند که ممکن است با شرايط شما همخواني داشته باشد. براي انتخاب مدل مناسب هر کدام از برندهايي که ذکر شد لازم است که چند نکته مهم  را در نظر داشته باشيد.

اگر شما در شرايط شهري و ترافيک شلوغ فعاليت مي‌کنيد و به دنبال خودرويي با قدرت و شتاب بالا براي سفرهاي شهري هستيد، ولوو FH مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. اين مدل با قدرت پيشرانه و عملکرد بالا، مي‌تواند در ترافيک شلوغ به شما کمک کند.

چنانچه براي شما ظاهر ظريف و امکانات داخلي بيشتر اهميت دارد، اسکانيا مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. اسکانيا با طراحي زيبا و امکانات مدرن در کابينه گزينه ي مناسبي براي افرادي است که به ظاهر لوکس و زيبا علاقه دارند.

اگر از حرکت نرم و راحتي در جاده لذت مي‌بريد، آکتروس انتخاب مناسبي براي شماست . طراحي مقاوم بدنه آکتروس و استفاده از تکنولوژي‌هاي پيشرفته در سيستم‌هاي تعليق و کنترل، تجربه رانندگي نرم و راحت را براي شما به دنبال دارد .

در انتخاب خودرو نياز است که به مواردي مانند مصرف سوخت، قيمت، قطعات يدکي، خدمات پس از فروش و محدوديت‌هاي جغرافيايي هر برند در مناطق مختلف توجه کنيد.

مجموعه نمايندگي دات کام به نشاني https://namayandegi.com از شرکت پيشگام در زمينه ي نمايندگي بنز، ولوو و اسکانيا است که که امکان خريد انواع لوازم يدکي مانند: لوازم بنز، لوازم ولوو، لوازم اسکانيا، ميل لنگ بنز، ميل لنگ ولوو، بوش پيستون بنز، بوش پيستون ولوو، ياتاقان بنز، ياتاقان ولوو، لنت ترمز بنز، لنت ترمز ولوو، لنت ترمز اسکانيا، کلاچ ولوو، کلاچ اسکانيا، کلاچ دانگ فنگ، کلاچ کاميونت را با بهترين قيمت براي متقاضيان عزيز فراهم کرده است.

سايت نمايندگي دات کام در تمام مراحل خريد لوازم در کنارتان است تا بهترين قطعات را انتخاب کنيد.به کمک سايت نمايندگي دات کام مي‌توانيد قبل از وارد شدن به پروسه خريد ، درباره لوازم اطلاعات مفيدي کسب کنيد. با قطعات ، برندها و نمايندگي هاي معتبرآشنا شويد. سپس خدمات و قيمت شرکت‌هاي مختلف را با هم مقايسه کنيد. در صورت نياز از کارشناسان نمايندگي دات کام مشاوره تخصصي بگيريد. در نهايت هم با کمترين زمان و بدون نياز به مراجعه حضوري ، لوازم مورد نيازتان را به‌صورت آنلاين خريداري نمائيد.

منبع: khabaryak.ir





:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: